luni, 19 iulie 2010

NOCTURNA SCRIITORULUI MIRCEA MICU


n. 31 ianuarie 1937
+ 18 iulie 2010


“Unul din singuraticii şi cei mai dragi oameni ai vieţii mele este poetul, prozatorul, ironistul şi, mai presus de toate acestea, omul Mircea Micu. După părerea mea nătângă de vis, de noapte, de coşmar fericit, el este clonţul vârât în realul vieţii mele din viaţa petrecută a lui Eminescu, a lui Slavici şi a lui Caragiale… De stau şi sunt liniştit, pe toate vârfurile cu zăpezi le numesc Mircea“. (Nichita Stănescu)


NOCTURNĂ


Eu dorm în patul unui mort,

Şi noaptea mă trezesc din somn

Şi văd cum peste trupul meu

Se-apleacă, surâzând, un domn.


Are un chip frumos şi alb

Şi când zâmbeşte, mi se pare

C-aud lătrând întârziaţi

Câinii zăpezilor polare.


El însuşi vine de la Nord

Şi răspândeşte din veşminte

Un frig ciudat, răcoare grea,

De nemişcate oseminte.


Nu mă întreabă cine sunt

Surâde unui gând şi tace

Şi doar pupilele mă-mpung

Din groapa lor, ca nişte ace.


Eu dorm în patul unui mort

Şi nu ştiu cine e şi când

Vine din partea lui de frig

Şi mă priveşte-aşteptând…